اجرای تلویزیون شهری . ساخت تابلوی روان. ساخت تلویزیون شهری

ساخت تابلو روان         

 ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری   

در این مقاله در مورد تولید و ایرادهای که معمولا درتابلوهای روان و تلویزیون های شهری قدیمی  و جدید بیشتر دیده شده خواهیم پرداخت..برای شروع باید به تابلوهایی که در گذشته بصورت انحصاری توسط برندهای بزرگ داخلی ساخته میشد بپردازیم که اغلب تمامی قطعات آنها در داخل کشور و توسط خود مجموعه ها ساخته میشد .

 

از فریم آنها گرفته که بصورت آلومنیوم تولید و در اندازه های مختلف و طبق سفارش مشتری البته با توجه به ابعاد ماژولهای تولید شده در خود آن مجموعه و آن شرکت به همراه مدار چاپی و حتی فیبر آن  تولید میشد .

در ادامه مدار بوسیله دستگاه تولید pcb و نقشه مدار و برد و نقشه های آی سی ها و مقاومتها و در کل تمامی نقشه مدار و برد بصورت انحصاری تولید و بر روی خود برد اسم برند سازنده حک میشد و تمامی LED ها با دست بر روی مدار چیده میشد.

وپایه LED ها و آی سی ها و مقاومتها و تمامی قطعات الکترونیکی توسط خود نیروها با استفاده از یک ظرف پر از قلع که به آن وان قلع نیز گفته میشد قلع کاری میشد و حتی اضافه آن پایه ها که غالبا بعد از قلع کاری بصورت ناهنجاری دیده میشد توسط خود افراد به وسیله کف چین زده میشد.

 

و بعد ها دستگاهی وارد کشور شد که بصورت اتوماتیک تمامی بردها در روی ریل آن قرار میگرفت و بصورت جالبی ابتدا به قلع آغشته میشد و در انتها توسط یک کاتر اتوماتیکی ک روی خود دستگاه بود اضافه آن قلعها نیز پاکسازی میشد.

و برد را بصورت آماده تحویل میداد که در قسمت بعدی ابرو ایی ال ای دی ها و اصطلاحا قاب ماژولها

فریم تابلو روان

قابی که برد به آن پیچ میشد و در واقع این قاب (( ابرو ایی)) هم محافظ ال ای دی ها بود و همین فریم تابلو روان نیز مانع ورود آب به داخل ماژولها میشد و از طرفی به ضد ضربه بودن ماژول ها نیز کمک بسیاری میکرد

که خود این فریم تابلو روان نیز توسط خود مجموعه و با قالبی که در ابعادهای مختلف وجود داشت تولید میشد.وتوسط دستگاه تزریق کاری روی آن قالب ساخته میشد و باز اسم آن برند نیز بر روی آن قاب نیز حک میشد.

و تنها منبع تغذیه ماژولها (پاور ۴۰آمپر ۵ ولت)وارداتی و جزو تولیدات مجموعه ها نبود.

کارت کنترل تابلو روان

و قطعه دیگری بنام کارت کنترل تابلو روان که مغز متفکر تابلو روان بود و باز توسط خود مجموعه ها و بصورت انحصاری تولید میشد.

که ازجنس مدار چاپی و برد و دارای برنامه نویسی تعریف شده توسط مهندس متخصص برنامه نویسی برد همان مجموعه بود.

البته ماژولهای تولید شده در آن زمان با تراکم پائینتر نسبت به تابلوهای روان امروزی عرضه میشددات پیچ ۲۰ و یا p20 و دات پیچ ۱۵ یا همان p15 که در واقع در بازار آن زمان موجود بودند و خب در آن زمان هم محصولات بسیار مناسبی هم از نظر تراکم بودند.

ساخت تلویزیون شهری و تابلو روان

۱قاب آلومینیومی دور تابلو روان و تلویزیون شهری

۲ماژولهای انحصاری که خود آنها شامل چند جز بودند اول مدار چاپی و برد دوم ال ای دی ها سوم آی سی ها  و مقاومتها چهارم ابرو ایی و یا همان قاب ماژول تلویزیون شهری

۳منبع تغذیه(( پاورها ۴۰ آمپر ۵ ولت )) تلویزیون شهری و تابلو روان

۴سیمها و فلتها و اتصالات تلویزیون شهری و تابلوی روان

۵مین برد  تلویزیون شهری که باز انحصاری همان مجموعه بود

 

و اما تعمیرات و مشکلاتی که غالبا در این تابلوها

دیده میشد…. خیلی به ندرت اتفاق میوفتاد که این تابلوها و یا نمایشگرها به مشکل بخورند..

تلویزیون شهری و تابلوهای روان از همان نسل همچنان در سطح شهر و شهرها دیده میشوند…!! که با گذشت تقریبا یک دهه هنوز هم در حال کار هستند.

و بدون اینکه مشکلی داشته باشند روشن هستندولی اغلب مشکلات آنها منبع تغذیه یا همان پاورها بودند و هستند که با وجود نوساناتی که در جریانات برق اتفاق میوفتند به مشکل میخورند.

و اگر در سر راه آنها محافظ وجود داشته باشد این مشکل هم به حداقل میرسد.

مگر اینکه جنس آنها مرغوب نباشد.

از مشکلات دیگری که میتوان در آنها نام برد..اتصالات سیم فلت هستند.. سیمهای چند رشته که بصورت خطی از ماژولی به ماژول بغلی دیتا میدهد.

که آنها هم اغلب در اثر کارکرد زیاد و یا درجه حرارت بالا دچار نارسایی میشوند و متاسفانه چون بصورت خطی با هم مچ هستند و هر ماژول از ماژول قبلی ورودی و به ماژول بعدی توسط این سیم فلتها خروجی میدهد.

اگر این اختلال در ماژولهای ردیف اول اتفاق بیوفتد متاسفانه تا آخر تلویزیون شهری و تابلوی روان همان ردیف خاموش میشود و صحنه ای نه چندان خوشایند را رقم میزند

و اما پس از آنکه ماژولهای وارداتی به راحتی و با مالیاتی به مراتب پایین تر از قطعات ریز ماژولهای تولیدی داخل وارد کشور ما شد تولید هم دیگر توجیهی نداشت.

کم کم تولید کننده ها هم با توجه به اینکه تعصب زیادی هم روی محصولات خود داشتند عرصه را برای رقابت بسیار تنگ دیدند.

به ناچار مجبور به کنار گذاشتن تولید شدن.و در اینجا بود که خب طبیعتا جنسهای وارداتی طرفداران بیشتری نیز پیدا کردند آن هم به دلیل تراکم بیشتر  

 

 

نحوه تولید و تعمیرتابلوهای روان و تلویزیون‌ شهری ازگذشته تا به حال

در این مقاله در مورد تولید و ایرادهای که معمولا درتابلوهای روان و تلویزیون های شهری قدیمی  و جدید بیشتر دیده شده خواهیم پرداخت.

برای شروع باید به تابلوهایی که در گذشته بصورت انحصاری توسط برندهای بزرگ داخلی ساخته میشد بپردازیم که اغلب تمامی قطعات آنها در داخل کشور و توسط خود مجموعه ها ساخته میشد.

از فریم آنها گرفته که بصورت آلومنیوم تولید و در اندازه های مختلف و طبق سفارش مشتری البته با توجه به ابعاد ماژولهای تولید شده در خود آن مجموعه و آن شرکت به همراه مدار چاپی و حتی فیبر آن  تولید میشد و در ادامه مدار بوسیله دستگاه تولید pcb و نقشه مدار و برد و نقشه های آی سی ها و مقاومتها و در کل تمامی نقشه مدار و برد بصورت انحصاری تولید و بر روی خود برد اسم برند سازنده حک میشد

 

و تمامی LED ها با دست بر روی مدار چیده میشد وپایه LED ها و آی سی ها و مقاومتها و تمامی قطعات الکترونیکی توسط خود نیروها با استفاده از یک ظرف پر از قلع که به آن وان قلع نیز گفته میشد قلع کاری میشد و حتی اضافه آن پایه ها که غالبا بعد از قلع کاری بصورت ناهنجاری دیده میشد.

 

توسط خود افراد به وسیله کف چین زده میشد و بعد ها دستگاهی وارد کشور شد که بصورت اتوماتیک تمامی بردها در روی ریل آن قرار میگرفت و بصورت جالبی ابتدا به قلع آغشته میشد و در انتها توسط یک کاتر اتوماتیکی ک روی خود دستگاه بود اضافه آن قلعها نیز پاکسازی میشد

 

و برد را بصورت آماده تحویل میداد که در قسمت بعدی ابرو ایی ال ای دی ها و اصطلاحا قاب ماژولهاقابی که برد به آن پیچ میشد و در واقع این قاب (( ابرو ایی)) هم محافظ ال ای دی ها بود و همین قاب نیز مانع ورود آب به داخل ماژولها میشد و از طرفی به ضد ضربه بودن ماژول ها نیز کمک بسیاری میکرد.

 

که خود این قاب نیز توسط خود مجموعه و با قالبی که در ابعادهای مختلف وجود داشت تولید میشد.وتوسط دستگاه تزریق کاری روی آن قالب ساخته میشد و باز اسم آن برند نیز بر روی آن قاب نیز حک میشد.و تنها منبع تغذیه ماژولها (پاور ۴۰آمپر ۵ ولت)وارداتی و جزو تولیدات مجموعه ها نبود.

 

و قطعه دیگری بنام کارت کنترل که مغز متفکر این تابلوها بود و باز توسط خود مجموعه ها و بصورت انحصاری تولید میشد که ازجنس مدار چاپی و برد و دارای برنامه نویسی تعریف شده توسط مهندس متخصص برنامه نویسی برد همان مجموعه بود

 

.البته ماژولهای تولید شده در آن زمان با تراکم پائینتر نسبت به تابلوهای امروزی عرضه میشد… دات پیچ ۲۰ و یا p20 و دات پیچ ۱۵ یا همان p15 که در واقع در بازار آن زمان موجود بودند و خب در آن زمان هم محصولات بسیار مناسبی هم از نظر تراکم بودند.

 

 

و اما تعمیرات و مشکلاتی که غالبا در این تابلوها

دیده میشد…. خیلی به ندرت اتفاق میوفتاد که این تابلوها و یا نمایشگرها به مشکل بخورند.. و تابلوهایی از همان نسل همچنان در سطح شهر و شهرها دیده میشوند.

 

در مقاله های بعدی در مورد نحوه صفر تا صد جا نمایی و تولید و اجرای مستقیم این تلویزیونها مطالب ویژه ای را به چالش میکشیم.   پارسی الکترونیک نماد تخصص و کیفیت برتر.

 

 

 

5/5 (60)

لطفا امتیاز دهید

About The Author

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *