تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار
تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار

تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار

امروزه که شهر نشینی رشد و توسعه قابل توجهی پیدا کرده است و جمعیت شهری روز به روز در حال افزایش است. استقرار جمعيت، شکل گيري مراکز اقتصادي ، اداري ، سياسي و حکومتي ، شهرها را به کانون هاي جمعیت های انسانی تبديل کرده است که در آن مصرف و توليد محصولات و خدمات به شکل انبوه ، پديده اي کاملا عادي بشمار مي رود.

با توجه به حجم روز افزون جمعيت در مناطق شهري ، توجه بسياري از سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در شهرها و راه اندازی کسب و کار های بزرگ جلب شده است. انجام تبليغات براي فروش کالا و خدمات در مناطق شهري ، يکي از زمينه هاي اقتصادي مهمي است که به آن توجه ويژه اي مي شود و نیاز به آن روز به روز در حال افزایش است. در اين ميان روش هاي متفاوت تبليغ در مناطق شهري وجود دارد که يکي از اين روش ها انجام تبليغ در فضاهاي شهري با استفاده از تلویزیون های شهری تبلیغاتی در ابعاد بزرگ و بصورت پخش زنده یا آنلاین ، در مکان هاي متفاوت مانند چهارراه ها، میادین، بزرگراه ها، فرودگاه ها، ورزشگاه ها، مترو ، مراکز خرید و … است.

بهترین رسانه تبلیغاتی برای کسب و کار ها

مقوله تبلیغات برای کسب و کار های کوچک و بزرگ در ساليان اخير ، توجه ویژه ای را در شهرها علي الخصوص شهرهاي بزرگ و پرجمعيت به خود جلب نموده است. بنابراين خواسته يا ناخواسته به عنوان موضوعي در برنامه ريزي کسب و کار ها و همچنین مدیریت شهري، اثراتي را در این بازیگران مهم شهري به جا مي گذارد که بايستي به آن توجه نمود. تبيين جايگاه مناسب تبليغات در فضاي شهري به گونه اي که هم تاثیر گذاری خوبی داشته باشد و با هزینه کمتر پیام لازم را به مخاطبان برساند و هم به سلامت شهر و شهروندان لطمه وارد نسازد، بايد يکي از محورهاي مورد توجه در نزد برنامه ريزان شهري باشد. علاوه بر آن، تاثير گذاري مطلوب و مناسب تبليغات و البته منطبق بر اصول برنامه ريزي شهري در هر فضا و با هر هدف، با رعايت قوانين و اصول شهري و احترام به حقوق شهروندي، مقوله اي است که نبايستي از آن غافل بود.

تبيین شيوه هاي مناسب تبليغات با تلویزیون شهري به گونه اي که هم متوليان و هم ذينفان جامعه از آن راضي باشند محوري است که بايستي مد نظر جدي باشد تا تاثير گذاري فعاليتهاي تبليغي شهر خصوصا با تلویزیون های شهری را دو چندان نمايد. بنابراين مي توان اذعان نمود که يکي از مباحث قابل توجه در برنامه ريزي شهري مقوله تبليغات شهري است که بايستي در برنامه ريزي و طراحي شهرها جايگاه مناسبي براي آن تدوين شود اين مسئله نيازمند مطالعه علمي در خصوص جايگاه ،کيفيت ،کميت ،استانداردها و ضوابط ،الگوها و روشهاي تبليغات شهري است که مي بايد تبديل به دستورالعملي در خصوص چگونگي انجام تبليغات شهري شود که درنهايت اين دستورالعمل بايستي با شرايط محلي اجتماعي و اقتصادي هر شهري انطباق پيدا نمايد.

با توجه به جايگاه بسيار مهم اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي تبليغات در مراکز شهري پرداختن به موضوع تبليغات در شهرها پديده اي جهان شمول است که کمتر شهري در دنيا از آن بي نصيب است. بنابراين تبليغات به عنوان يك اصل حتمي و لازم در شهرها مي بايد مورد توجه جدي شهرسازان و برنامه ريزان شهري قرار گيرد. بررسي و تحليل جايگاه تلویزیون شهري تبلیغاتی در مناطق شهري مي تواند کمك بسزائي به اثرگذاري بيشتر تبليغات و ساماندهي فضاهاي شهري بنمايد.

تبلیغات محیطی چیست؟

تمامی تبلیغاتی که در خارج از خانه به معرض تماشا گذارده می شود، اعم از تابلوهای تبلیغاتی، اتوبوس های نقاشی شده، ايستگاه های اتوبوس، بلیت اتوبوس، ديوارهای نقاشی شده، تابلوهای تاکسی، سکوهای راه آهن، پايانه های فرودگاه، فروشگاه های بزرگ، تبلیغات نصب شده در راهروهای بین قفسه فروشگاه ها و تلویزیون های شهری تبلیغاتی و … را در بر می گیرد.

به گفته انجمن تبلیغات آمریکا در سراسر جهان، تبليغات محيطي به چند دسته ي اصلي تقسيم ‏مي شود که عبارت است از: بيلبوردها، تبليغ روي مبلمان شهري، تبليغ روي وسايل حمل و نقل عمومي، تبليغات محيطي جايگزين يا مکمل

تبلیغات محیطی با تلویزیون شهری

تلویزیون شهری که جزو جدیدترین روش های تبلیغات محیطی به شمار می آید، نمایشگر دیجیتالی غول پیکری است که هم در محیط های داخلی مانند مراکز خرید و هم در محیط های خارجی مانند بزرگراه ها استفاده می شود. در زمینه مکان نصب تلویزیون شهری، ارتفاع نصب تلویزیون شهری و نور پردازی مناسب آن باید دقت لازم را به عمل آورد.

در مورد تبلیغات محیطی با تلویزیون شهری بایستی نکاتی را مد نظر قرار داد. از جمله:

محل نصب با مشکلاتی مانند مسدود کردن منظر شهری، ابعاد نامناسب تابلو، نصب در همجواری تابلوهای اطلاع رسانی که باعث ایجاد خلل در عملکرد آن می شود و نیز نصب تابلو در پیاده رو و رعایت نکردن حریم ها  و به طور کلی ایجاد آلودگی های بصری مواجه نباشد.

اگر به نکات گفته شده توجه نماییم، تاثیرگذاری تلویزیون شهری بسیار بیشتر خواهد شد. در غیر این صورت، نصب تلویزیون شهری در سطح شهر باعث بروز بی نظمی در پویایی و منظر شهری خواهد شد.

تبلیغات شهری یکی از مسائل ضروری در مدیریت شهری می باشد که توجه به آن از منظر ترافیکی و  منظر شهری، بهبود هر چه بهتر کیفیت زندگی شهری و رفع مداخلات تبلیغات شهری چه در دید و منظر و چه در مباحث ترافیک شهری را به دنبال دارد.

About The Author

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.