تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار
تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار

تاثیر تلویزیون شهری بر تبلیغات کسب و کار

امروزه که شهر نشینی رشد و توسعه قابل توجهی پیدا کرده است و جمعیت شهری روز به روز در حال افزایش است. استقرار جمعیت، شکل گیری مراکز اقتصادی ، اداری ، سیاسی و حکومتی ، شهرها را به کانون های جمعیت های انسانی تبدیل کرده است که در آن مصرف و تولید محصولات و خدمات به شکل انبوه ، پدیده ای کاملا عادی بشمار می رود.

با توجه به حجم روز افزون جمعیت در مناطق شهری ، توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهرها و راه اندازی کسب و کار های بزرگ جلب شده است. انجام تبلیغات برای فروش کالا و خدمات در مناطق شهری ، یکی از زمینه های اقتصادی مهمی است که به آن توجه ویژه ای می شود و نیاز به آن روز به روز در حال افزایش است. در این میان روش های متفاوت تبلیغ در مناطق شهری وجود دارد که یکی از این روش ها انجام تبلیغ در فضاهای شهری با استفاده از تلویزیون های شهری تبلیغاتی در ابعاد بزرگ و بصورت پخش زنده یا آنلاین ، در مکان های متفاوت مانند چهارراه ها، میادین، بزرگراه ها، فرودگاه ها، ورزشگاه ها، مترو ، مراکز خرید و … است.

بهترین رسانه تبلیغاتی برای کسب و کار ها

مقوله تبلیغات برای کسب و کار های کوچک و بزرگ در سالیان اخیر ، توجه ویژه ای را در شهرها علی الخصوص شهرهای بزرگ و پرجمعیت به خود جلب نموده است. بنابراین خواسته یا ناخواسته به عنوان موضوعی در برنامه ریزی کسب و کار ها و همچنین مدیریت شهری، اثراتی را در این بازیگران مهم شهری به جا می گذارد که بایستی به آن توجه نمود. تبیین جایگاه مناسب تبلیغات در فضای شهری به گونه ای که هم تاثیر گذاری خوبی داشته باشد و با هزینه کمتر پیام لازم را به مخاطبان برساند و هم به سلامت شهر و شهروندان لطمه وارد نسازد، باید یکی از محورهای مورد توجه در نزد برنامه ریزان شهری باشد. علاوه بر آن، تاثیر گذاری مطلوب و مناسب تبلیغات و البته منطبق بر اصول برنامه ریزی شهری در هر فضا و با هر هدف، با رعایت قوانین و اصول شهری و احترام به حقوق شهروندی، مقوله ای است که نبایستی از آن غافل بود.

تبیین شیوه های مناسب تبلیغات با تلویزیون شهری به گونه ای که هم متولیان و هم ذینفان جامعه از آن راضی باشند محوری است که بایستی مد نظر جدی باشد تا تاثیر گذاری فعالیتهای تبلیغی شهر خصوصا با تلویزیون های شهری را دو چندان نماید. بنابراین می توان اذعان نمود که یکی از مباحث قابل توجه در برنامه ریزی شهری مقوله تبلیغات شهری است که بایستی در برنامه ریزی و طراحی شهرها جایگاه مناسبی برای آن تدوین شود این مسئله نیازمند مطالعه علمی در خصوص جایگاه ،کیفیت ،کمیت ،استانداردها و ضوابط ،الگوها و روشهای تبلیغات شهری است که می باید تبدیل به دستورالعملی در خصوص چگونگی انجام تبلیغات شهری شود که درنهایت این دستورالعمل بایستی با شرایط محلی اجتماعی و اقتصادی هر شهری انطباق پیدا نماید.

با توجه به جایگاه بسیار مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تبلیغات در مراکز شهری پرداختن به موضوع تبلیغات در شهرها پدیده ای جهان شمول است که کمتر شهری در دنیا از آن بی نصیب است. بنابراین تبلیغات به عنوان یک اصل حتمی و لازم در شهرها می باید مورد توجه جدی شهرسازان و برنامه ریزان شهری قرار گیرد. بررسی و تحلیل جایگاه تلویزیون شهری تبلیغاتی در مناطق شهری می تواند کمک بسزائی به اثرگذاری بیشتر تبلیغات و ساماندهی فضاهای شهری بنماید.

تبلیغات محیطی چیست؟

تمامی تبلیغاتی که در خارج از خانه به معرض تماشا گذارده می شود، اعم از تابلوهای تبلیغاتی، اتوبوس های نقاشی شده، ایستگاه های اتوبوس، بلیت اتوبوس، دیوارهای نقاشی شده، تابلوهای تاکسی، سکوهای راه آهن، پایانه های فرودگاه، فروشگاه های بزرگ، تبلیغات نصب شده در راهروهای بین قفسه فروشگاه ها و تلویزیون های شهری تبلیغاتی و … را در بر می گیرد.

به گفته انجمن تبلیغات آمریکا در سراسر جهان، تبلیغات محیطی به چند دسته ی اصلی تقسیم ‏می شود که عبارت است از: بیلبوردها، تبلیغ روی مبلمان شهری، تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی، تبلیغات محیطی جایگزین یا مکمل

تبلیغات محیطی با تلویزیون شهری

تلویزیون شهری که جزو جدیدترین روش های تبلیغات محیطی به شمار می آید، نمایشگر دیجیتالی غول پیکری است که هم در محیط های داخلی مانند مراکز خرید و هم در محیط های خارجی مانند بزرگراه ها استفاده می شود. در زمینه مکان نصب تلویزیون شهری، ارتفاع نصب تلویزیون شهری و نور پردازی مناسب آن باید دقت لازم را به عمل آورد.

در مورد تبلیغات محیطی با تلویزیون شهری بایستی نکاتی را مد نظر قرار داد. از جمله:

محل نصب با مشکلاتی مانند مسدود کردن منظر شهری، ابعاد نامناسب تابلو، نصب در همجواری تابلوهای اطلاع رسانی که باعث ایجاد خلل در عملکرد آن می شود و نیز نصب تابلو در پیاده رو و رعایت نکردن حریم ها  و به طور کلی ایجاد آلودگی های بصری مواجه نباشد.

اگر به نکات گفته شده توجه نماییم، تاثیرگذاری تلویزیون شهری بسیار بیشتر خواهد شد. در غیر این صورت، نصب تلویزیون شهری در سطح شهر باعث بروز بی نظمی در پویایی و منظر شهری خواهد شد.

تبلیغات شهری یکی از مسائل ضروری در مدیریت شهری می باشد که توجه به آن از منظر ترافیکی و  منظر شهری، بهبود هر چه بهتر کیفیت زندگی شهری و رفع مداخلات تبلیغات شهری چه در دید و منظر و چه در مباحث ترافیک شهری را به دنبال دارد.

4.99/5 (144)

لطفا امتیاز دهید

About The Author

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *