تعمیرات تابلو روان و قطعات 09125902103

تعمیرات تابلو روان و تلویزیون شهری

تعمیرات تخصصی انواع تابلوهای روان و تلویزیون شهری…

سوالهای متداول و نگرانیهای بی مورد:

 

۱-از کجا باید بدانیم که نواقص در کجای تابلو و چگونه اتفاق افتاده است.

۲- تابلو در حالی که داشت کار میکرد… خود به خود خاموش شد..

۳-.نیمی از نمایشگر ما بی آنکه دستی به آن زده باشیم از کار افتاد.

۴- تابلو تا دیشب سالم بود و صبح که آمدیم دیگر روشن نشد…

۵- تابلوی ما هیچ مشکلی نداشت ولی الان که نگاه کردم دیدم که یک تیکه از آن ((یک ماژول)) بیشتر کار نمیکند..

۶-تابلو در حالی که داشت کار میکرد یک خط آن بصورت افقی خاموش شد.

۷- تابلوی ما بصورت اتفاقی خاموش شد و کلا در تابلو چند تا پیکسل بیشتر روشن نیست.

در ابتدا باید به این مسئله اشاره کنیم که تمامی این علائم هر کدام به نوعی نشانگر اختلالی است که در قسمتی و یا قطعه ای از تابلو اتفاق افتاده و به هیچ عنوان غیر طبیعی نیست..

دانلود لیست کامل کانفیگ های برد تابلو روان و تلویزیون شهری( کلیک کنید)

بهتر است قبل از هر چیز خونسردی خودمان را حفظ کنیم‌
قبل از اینکه با ناراحتی به این فکر بیوفتیم که چرا این اتفاق افتاده و به دنبال دلیل آن باشیم.

به این نیز توجه کنیم که هر چیزی دارای عمر مفیدی است که با گذر زمان و بر اثر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی میتواند به این مشکل دچار شود…
و بعنوان مثال خود ما را که خدا آفریده در سال شاید خدای ناکرده چند بار دچار مریضی و ناراحتی شویم که خب با مراجعه به پزشک این مشکلات برطرف خواهند شد… و خب این تابلو ها که دیگر از قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند و همگی ساخت دست خود ما انسانها هستند…پس این مشکلات قطعا طبیعیست..

و اما مشکلات و سوالهایی که اغلب پرسیده میشوند و متداول هستند…

تابلوهای روان LED و تلویزیون های شهری متشکل از چند آیتم مهم هستند..
۱- ماژول ها… توضیح: مهمترین قسمت تشکیل دهنده تابلوهای روان و تلویزیون های غول پیکر شهری که بصورت پازلهای کوچک در ابعاد مختلف بصورت بردهای الکتریکی که تمامی LED ها وsmd ها بر روی آن کارگزاری شده که با توجه به تراکم (( تعداد پیکسل ها ))حتی ابعاد آنها متفاوت است ولی اغلب در ابعاد ۱۶ سانت ارتفاع و ۳۲ سانت طول طراحی شده است. که ورودی برق آنها پنج ولت میباشد..

۲- منبع تغذیه ،((پاورها)) با ورودی برق شهری ۲۲۰ و ۱۱۰ که مبدل برق شهری به پنج ولت برای تغذیه هر ماژول میباشد… که تعداد استفاده شده از آنها در هر تابلو بستگی به تعداد ماژول و توان برق مصرفی ماژولها دارد..

۳- فریم صنعتی cnc شده که تمامی ماژولها به آن پیچ میشود و کاملا ضد آب و به ضد ضربه بودن ماژول ها نیز کمک بسیاری میکند.

۴- سیمهای اتصالات هر ماژول که برق را از ماژول به ماژول دیگر انتقال می دهد..

۵- کابل اتصالی فلت که بصورت خطی از ماژولی به ماژول بقلی دیتا را وارد و به ماژول بعدی خروجی میدهد… که در واقع هر ماژول دارای سوکت ورودی است که از ماژول قبلی ورودی میگیرد و از طریق سوکت خروجی با کابل فلت به ماژول بعدی خروجی میدهد..

۶- مین برد و یا مغز متفکر این تابلوها که تمامی نرم افزار برنامه نویسی شده و متن و یا فیلم به روی آن انتقال داده میشود و وظیفه آن انتقال برنامه((متن ، عکس ، فیلم ،)) به ماژولها میباشد. تمامی ماژولهای ردیف اول از مین برد از طریق کابل فلت ورودی میگیرند..

۷- کابلها و اتصالات بین منابع تغذیه و یا همان ((پاورها)) که بصورت خطی به هم متصل میشوند و همانطور که قبلا گفته شد تعداد منابع تغذیه در تابلو ها بستگی به نوع ماژول و توان مصرفی آنها دارد..

حالا تصور کنید با توجه به این ملزوماتی که در بالا ذکر شد برای منتاژ کردن یک تابلو روان و یا تلویزیون شهری… در زمانی که اختلالی رخ میدهد میتواند به چه چیزهایی بستگی داشته باشد… که در مقاله های بعدی بصورت ریز به آنها اشاره خواهیم کرد.

دانلود لیست کامل کانفیگ های برد تابلو روان و تلویزیون شهری( کلیک کنید)

شرکت پارسی الکترونیک همواره مفتخر است که با نیروهای متخصص در هر زمینه از مشاوره تا تولید در خدمت تمامی شما سروران گرامی باشد.

قطعا تجربه بیش از هر چیز میتواند در عیب یابی و جستجوی دلیل اختلالات صورت گرفته در.. تابلوهای روان و تلویزیون شهری  LED  و SMD   تایین کننده باشد… عیب یابی هرگز نمی تواند از روی کتاب و بحثهای تئوری یادگرفته شده در چنین لحظاتی به کمک ما بیاید..مگر تجاربی که شما طی سالیان سال بصورت عملی و در مواجه شدن با آنها آموخته اید…بعنوان مثال.. زمانی که شما با یک نمایشگر غول پیکر شهری روبرو میشوید که تقریبا نیمی از آن دچار اختلال و خرابی میباشد.. در ابتدا چه چیزی میتواند به ذهن شما برسد؟؟ مطمئنا اگرشما بخواهید از آموزه هایی که بصورت نوشتاری و تئوریکال در ذهن خود دارید کمک بگیرید به مشکل خواهید خورد..همیشه عیبها نمی تواند جلوی چشم ما باشد..مثل اختلال در منبع تغذیه ((پاور)) و یا کارت کنترل ((مین برد)) و یا اختلال در ورودی و خروجی ماژولها..!! گاهی اوقات نواقص بسیار کوچکتر از حدس و گمان ما صورت میگیرد… تا جایی که شاید به هیچ وجه در افکار ما جایی نداشته باشد..در این اوقات قطعا تجارب ما تایین کننده خواهند بود تا جایی که حتی بعد از اینکه ایراد برطرف گردید باز هم برای ما جالب خواهد بود و تجربه ای جدید برای ما رقم خواهد خورد..  مثل ایراد در کابل شبکه و یا خرابی یک فلت دیتا در ورودی مین برد..!!در مقالات بعدی حتما جدی تر و در حد امکان موشکافانه تر به این موارد اشاره خواهیم کرد. مجموعه پارسی الکترونیک با بیش از یک دهه تجربه در طراحی و اجرای تابلوهای روان و تلویزیون‌های غول پیکر شهری مفتخر است که بتواند با حمایت از رونق تولید در خدمت تمامی شما مشتریان و همکاران محترم باشد..جهت مشاوره برای تفمیرات و اطلاع از نحوه ارائه خدمات ما با شماره ۶۶۰۶۷۵۲۱ و یا همراه ۰۹۱۲۵۹۰۲۱۰۳ تماس حاصل نمایید…تعمیرات تابلو روان و تلویزیون شهری خود را به ما بسپارید..

برای مشاهده سایر محصولات کلیک کنید : چلنیوم.. تلویزیون شهری.. کامپوزیت..  تابلوی روان (LED  وSMD) فول کالر

5/5 (194)

لطفا امتیاز دهید

About The Author

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *